طراحی و گرافیک

10 / 10
از 1 کاربر

گرافیک و طراحی

طراحی و گرافیک مفهومی از ارتباط بصری انسان با ترسیم شکل ، تایپ ، رنگ، تصویر و ...می باشد . طراحی و گرافیک در زیر مجموعه ارتباط بصری قرار دارد .

طراحان گرافیک از روش های زیادی برای ایجاد ترکیب کلمات، نماد، تصاویر و ... استفاده می کنند تا بتوانند یک طراحی نو خلق کنند از این رو طراحان گرافیک برای خلق یک تصویر مفهومی از ایده ها و ایده های بصری استفاده می کنند تا طراحی بیانگوی یک مطلب باشد، هنر طراحی گرافیک ترکیبی از تایپوگرافی ،هنرهای بصری و صفحه آرایی می باشد.

بیشترین کاربرد و استفاده رایجی که از طراحی و گرافیک می شود در زمینه : طراحی لوگو، و نام تجاری , انتشارات , طراحی پوستر , طراحی پوستر تبلیغاتی بیلبورد, طراحی گرافیک سایت , طراحی بسته بندی محصولات , طراحی منو , طراحی لیبل , طراحی فولدر , طراحی ست اداری, طراحی کارت ویزییت , طراحی استند های نمایشگاهی ,طراحی پاکت و ....

در طراحی و گرافیک یکی از مهم ترین ویژگی ها ترکیب بندی می باشد.

هنر طراحی و گرافیک برگرفته از بازخورد بصری می باشد و دائما در حال تغییر و تحول است ، هنر طراحی گرافیک تا قرن 19 وجود نداشت و با مرور زمان با پیدایش ماشین های چاپ و کاغذ سازی از تزئینات و هنر های نقاشی در صنعت چاپ استفاده کردند و اولین طراحی گرافیک توسط نقاشی در چاپ استفاده شد.

برای برطرف کردن مشکلات طراحی و گرافیک باید از عنصر بصری برای حل مشکل آن استفاده کنند ، طراحان گرافیک یک ایده پرداز هستند و آموخته تا بفهمد و همراه با آن نقشه طراحی بکشد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :