چاپ

9 / 10
از 10 کاربر

کلمه چاپ برگرفته از واژه (چاو) می باشد که معنای آن فشرده کردن سطحی بر روی سطح دیگر است ، معنی چاپ در لغت به معنی مُهر ، نقش و نشان گفته می شود. اصطلاح کلمه چاپ به معنای ثبت کردن نقش های تک بعدی و دو بعدی مانند : خط ها ، حروف ها تصاویر و ... بر روی سطح می  باشد.

انواع چاپ

عملیات چاپ به صورت های مختلفی انجام می شود که شرکت پرنیان استند مهم ترین آنها را مطرح می کند :

چاپ افست :

روش کار این نوع چاپگر اینگونه است که سطحی که قرار است متن و تصاویر بر روی آن چاپ شود توسط یک سطح لاستیکی ، استوانه ای شکل بر روی سطح پرس می شود و بر روی کاغد چاپ می شود. سرعت کار در چاپ افست بالا است و از آن اغلب در کارهای تبلیغاتی و انتشارات استفاده می شود.

چاپ فلکسو :

چاپ فلکسو یک نوع چاپ برجسته می باشد که به طور مستقیم چاپ خود را بر سطح انجام می دهد، سرعت چاپ این دستگاه بالا می باشد و چاپ را به صورت رول انجام می دهد، از مزایای چاپ فلکسو ، کم هزینه بودن و سرعت بالای آن است ، از چاپ فلکسو برای بسته بندی کردن مورد استفاده قرار میگیرد.

چاپ هیلوگراور :

عملکرد چاپ هیلوگراور مانند چاپ افست می باشد، هزینه اقتصادی چاپ هیلوگراور کم است و چاپ به صورت رول انجام می شود و برای چاپ در تیراژ های بالا مناسب می باشد، از چاپ هیلوگراور برای بسته بندی نمودن استفاده می شود.

چاپ سیلک اسکرین :

چاپ سیلک اسکرین یکی از پر کاربرد ترین دستگاه چاپ می باشد و که تنوع نوع مرکب قابل استفاده در چاپ بالا است و به شما امکان چاپ های مختلف را می دهد. در چاپ سیلک اسکرین قابلیت چاپ در هر نوع از نظر جنس ، شکل و ظاهر را دارا می باشد، از این نوع چاپ برای چاپ های تفکیکی استفاده می شود.

چاپ لتر پرس :

چاپ لتر پرس چاپ برجسته به شمار می رود ، از کاربرد های چاپ لتر پرس میتوان چاپ تیراژ های پایین نام برد مانند : کارت ویزیت ، اعلامیه و ..

چاپ دیجیتال :

چاپ دیجیتال جدیدترین نوع چاپگرها می باشد که برای کار های تبلیغاتی و امور اداری مورد استفاده قرار می گیرد از مزایای چاپ دیجیتال امکان اعمال تغیرات در در محتویات صفحه می باشد از چاپ دیجیتال برای چاپ هایی با تیراژه های پایین مورد استفاده قرار میگیرد ، چاپ دیجیتال به دلیل سرعت چاپ بسیار بالا به آن عنوان چاپ فوری نیز یاد می کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :